Aboneaza-te la Newsletter
Chestionar de Satisfactie

Micul dejun sau sănătatea începe de dimineață

09 decembrie 2013

Micul dejun este considerat a fi cea mai importantă masă a zilei. Acesta trebuie să asigure 20-30% din necesarul zilnic de energie, motiv pentru care nu poate fi înlocuit de nicio altă masă a zilei. Nutrienții pierduți la micul dejun nu sunt compensați la celelalte mese ale zilei.

Consumul micului dejun este un indice al stilului de viață sănătos, întrucât persoanele care consumă această masă, tind să facă alegeri mai sănătoase în materie de nutriție, și au în general un regim alimentar corect.

S-a demonstrat că, persoanele care obișnuiesc să sară peste micul dejun, consumă în general cu 40% mai multe dulciuri, cu 55% mai multe băuturi carbogazoase, cu 45% mai puține legume și cu 30% mai puține fructe.

Un model de alimentație, caracterizat prin consumul regulat al micului dejun, este asociat cu un nivel îmbunătățit al glicemiei,insulinei și lipidelor. Prin urmare, un mic dejun regulat și echilibrat poate ajuta la îmbunătățirea parametrilor metabolici, reducând astfel riscul apariției afecțiunilor cronice.
Un mic dejun copios scade nivelul de insulină și glucoză din organism, prevenind diabetul și reducând riscul de maladii cardiace, hipertensiune arterială și hipercolesterolemie.

Motivele pentu care să nu sărim niciodată peste micul dejun:
Ne dă energia necesară pentru a începe ziua în forță
Hrănește creierul
Îmbunătățește memoria
Ne dă putere de concentrare
Ne pune metabolismul la treabă
Ne ajută în lupta cu kilogramele în plus, ajutându-ne să ne menținem greutatea

Ce este recomandat să consumăm la micul dejun?
cereale integrale
surse adecvate de proteine (ou,iaurt,brânzeturi,etc.)
fructe
semințe de diferite tipuri (in,susan,chia,etc)
fructe oleaginoase (migdale,nuci,alune de pădure,arahide,etc).

Așadar, să nu treacă nicio o zi fără a lua micul dejun!